Październik2017

Domowe sposoby na cienie

Niektóre z nas mają cienie pod oczami. Przeważnie pojawiają się podczas zmiany diety czy trybu życia. Niełatwo się ich pozbyć. Poniżej przedstawię kilka domowych sposobów na pozbycie się ich w łatwy sposób.

  1. Okłady z ziemniaka rozjaśniają, ściągają skórę. Schładzamy ziemniaka i kroimy w plasterki, które kładziemy na powieki na 10 minut. Następnie spłukujemy to w chłodnej wodzie.
  2. Okłady z ogórka. Ocieramy go na tarce i odcedzamy sok. Wkładamy do lodówki aby był zimny. Moczymy w nim waciki i robimy okłady przez około 15 minut. Następnie spłukujemy to w chłodnej wodzie. Często stosowany może całkowicie zredukować te cienie. Szybszy sposób to plasterki z ogórka oczywiście również z lodówki. Ogórek. Ogórek zawiera antyoksydanty, co stymuluje przepływ krwi.
  3. Okłady z herbaty idealne na przebarwienia, dodatkowo odświeża oczy. Zaparzamy i ostudzamy torebki, następnie nakładamy na oczy na 15 minut. Kofeina w herbacie zmniejsza obrzęk. Następnie spłukujemy to w chłodnej wodzie. Można stosować różne herbaty: owocowe odżywiają skórę a rumiankowa przyniesie odpoczynek oczom.
  4. Okłady z kostek lodu. Owiń je w ściereczkę i przykładaj na cienie. Unikaj kontaktu lodu z kostkami lodu bezpośrednio.
  5. Okłady ze zmrożonej łyżeczki. Włóż ją do zamrażarki na 15 minut i przyłóż następnie na powieki.
  6. Okłady z alg poprawiają krążenie i regenerują oraz nawilżają skórę.
  7. Maseczka z łyżeczki miodu oraz łyżeczki mleka w proszku. Poz zmieszaniu obu tych składników posmaruj cienie pod oczami i pozostaw pod oczami na 15-20 minut.
  8. Bez problemu w aptece można zakupić świetlik, z którego przygotowuje się napar, nasączając nim waciki i przykładając na 15-30 minut na powieki. Podobne działanie wykazują rumianek, bławatek czy lipa, które stosuje się tak samo jak napar ze świetlika.

Kiedy jesteś odwodniony pod oczami pojawiają się cienie, ponieważ zmienia się ich koloryt. Woda ma działanie nawilżające, eliminuje zanieczyszczenia oraz toksyny. Uzupełniaj również witaminy z grupy A, B, E oraz żelazo. Najlepiej stosuj odpowiednią dietę bogatą w witaminę K zawartą zwłaszcza w brokułach, Dodatkowo ważne warzywo to szpinak, kapusta, zredukuj ilość soli.

Read More »

Płetwy jak ułatwiają pływanie

Ostatnio zakupiłam płetwy do pływania. Wybieram się na mazury, aby je wypróbować. Słyszałam dużo pozytywów odnoście ich użytkowania. Najczęściej pływam krytą żabką a od czasu do czasu kraulem. Jednak nie mam zbytniej przyjemności z pływania kraulem. Szybko się męczę, nie umiem właściwie tego skoordynować i nogi szybko mi się męczą. Słyszałam, ze płetwy pomagają, nie mówiąc już o tym że będzie się pływać znacznie szybciej. Co prawda nie popływam wtedy w płetwach, jednak coś za coś. Słyszałam również, że płetwy idealnie nadają się do doskonalenia technik pływania kraulem czy motylkiem. W stylu klasycznym, tzw. żabkowym używa się ich do połączenia żabkowych ruchów ramion z delfinową pracą nóg.

Zalety pływania w płetwach:

– kształt ciała jest bardziej opływowy
– zwiększa się elastyczność stopy
– polepsza utrzymanie ciała równolegle do wody
– wzmacnia kończyny dolne, zwiększa wydajność całego ciała
– zwiększa szybkość pływania

Zanim użyjemy płetwy:

– przygotuj ciało, zwłaszcza stawy, aby nie nadwyrężyć ich
– ruszając nogami powinniśmy zacząć ruch od stawu biodrowego a nie w kolanie. Często popełniany jest błąd poprzez uginanie nóg w kolanie.

Wyróżniamy cztery rodzaje płetw:

– krótkie – w treningu szybkości
– długie – w nauce technik pływania
– do nurkowania – zakładane na buty
– monopłetwy – do trenowania ruchu delfinowego.

Read More »